Nog een dagje chillen op Gili T...

4 oktober 2016 - Gili Trawangan, Indonesië

Lekker uitgeslapen vandaag. Gewassen, aangekleed en ontbeten. Echt chill! Na het ontbijt stappen we op de fiets en rijden langs de noordkant van het eiland. De hele route rondom is misschien 10 kilometer. Het eerste stukje hebben we al diverse keren gereden. Normaal gaan we op de T-splitsing bij het strand linksaf, nu gaan we rechts. Na een kilometer wacht ons een verrassing. De weg is op! Dus een stuk lopen tot de weg weer verder loopt. Uiteindelijk komen we aan het begin van de boulevard uit. Nog een paar honderd meter, dan hebben we het rondje vol. We rijden nog wat verder op zoek naar een mooi stukje strand voor het maken van wat foto's. Tussendoor stoppen we nog een keer om wat te drinken. Heerlijk uitkijkend over het strand en de branding is dit echt genieten. Dan weer een stukje verder. En zo gaan we de dag door! Chillen, stukje fietsen, chillen, wat eten, een drankje en weer verder. Aan het eind van de middag fietsen we langs de trap naar het uitkijkpunt. Dat ligt op een heuvel naast een hindoe gebedsruimte. Het eerste stuk van het pad is goed begaanbaar, maar aan het eind zijn de treden op en klimmen we via de boomwortels omhoog. Het uitzicht is mooi, alleen de plek zelf lijkt wel een vuilnisbelt. Zonde dat de mensen hier die troep niet gewoon opruimen. Het zou dan nog zoveel mooier zijn! Na deze klim moeten we natuurlijk even relaxen bij de Pink Coco...

De zon begint al te zakken, dus fietsen we richting de oostkant om de zonsondergang nog een keer een kans te geven. Als we aankomen begint het volk al te verzamelen. Er hangen al een aantal modellen op de schommel in het water, maar we hebben tijd. Ook zijn er een paar mannen met hun paardjes in het water. Zouden ze hier ook dierendag vieren? Door een wolkenband zien we weer geen complete zonsondergang, maar de kleuren zijn wel heel mooi! We hebben dus weer mooie foto's gemaakt.

Vanavond is het echt donker. We springen dus weer op de fiets richting boulevard om iets te gaan drinken. We hebben allebei geen honger! Na ons drankje weer op de fiets en uiteindelijk belanden we bij de Egoïst, waar we gisteren ook heerlijk hebben gegeten. Vanavond wordt het mixed saté! Wederom heerlijk! Als we ons eten en drankje ophebben, fietsen we terug naar ons hotel. Van de enorme hitte overdag raak je uitgeput, dus gaan we lekker douchen en naar bed. Onze laatste nacht op Gili T...